Luister naar een mooi gesprek over kruiden met Saskia Nieboer, de kruidenvrouw

We hebben weer een nieuwe Pr8stijl- podcast voor je! In deze podcast nemen we je mee in de magische wereld van kruiden. Hoe is jouw beeld over kruiden? Als je bijvoorbeeld denkt aan een brandnetel, zie jij dan een lastig onkruid of een geneeskrachtige plant?
In deze podcast nemen we je mee op reis naar de magische wereld van kruiden. We praten met Saskia Nieboer; een autoriteit op het gebied van fytotherapie. Saskia geeft al 40 jaar kruidencursussen. Dit doet zij in haar cursuscentrum de Groene Zon, in Boerderij de Wiershoek. Een prachtige groene oase aan de rand van Groningen.
Vorig jaar kwam Saskia op ons pad toen Jan-Daan besloot een zomercursus fytotherapie bij haar te volgen. Deze kruidencursus heeft ons enorm geïnspireerd en sinds een jaar staat onze kast vol met tincturen en zijn de potten gevuld met gedroogde kruiden.

In dit gesprek nemen we je mee in de nog onbekende en vaak onbeminde wereld van kruiden. De immense kennis over kruiden en de speelse manier waarop Saskia de planten benadert is bijzonder; altijd vanuit respect en met liefde voor de aarde en voor de natuur. Zo vraagt zij toestemming om de plant te plukken en bedankt de plant daarvoor.
Is dat zweverig of juist heel aards? Zijn planten levende wezens met een eigen bewustzijn? Hoe zit dat precies?
Durf jij je (voor)oordelen over (on)kruiden opzij te zetten? Laat je in deze podcast verrassen door de wondere wereld van kruiden. Een tip: luister met je hart. Veel luister plezier!

De podcast-aflevering is hier te beluisteren:
Onze website:
Spotify: